Thursday, February 25, 2010

Hari2 berikutnya jd CSR...

Hehe..spt yg aku ckp, jd CSR ni semakin hari ptt semakin ok..Buktinya? klu ari2 aku leh jawap 11 calls, siang td aku dpt jawap 12 calls..hehe.. Ape yg membuatkan aku segan ckit ialah, 2 drpd calls tu sebenarnya, xleh msk dlm report..Sebabnya, sistem yg aku gnekan tuk wat report boleh hang, bengang btol la aku..Jd kesimpulannya, aku jawap 10 calls je la hari nie..huhu. tp yg sonoknye, skang da rilek, x mcm dulu kelam kabut semacam je..wahaha

Aku nk citer serba sedikit psl perasaan aku keje kt Streamyx ni..ewah2, da mcm org pompuan plak nk luahkan perasaan..haha.. Peduli ape aku, aku nk cerita, biar la..mcm nie. Aku ni x kisah langsung klu report yg aku wat bermasalah/ fatal report.. Yg aku kisah klu aku x dpt jawap pertanyaan customer dgn baek + BETUL.. aku takut bg wrong information. Bkn psl aku takut QA fatalkan aku (pegi mati la dorg), cume aku rse customer 2 deserve tuk dapat info yg btol..ye la, dorg da bayar mahal2, tibe x dpt connect ngan internet, xpn dpt connect tp slow/poor connection...Cian plak aku..(Selalu aku terpikir, klu aku kt side customer, perkara pertama yg aku akn wat ialah aku jd angry customer, pdn muka CSR tu nk jawap call aku..haha). Jd, setiap kali aku jawap call, aku sgt berharap aku dpt solve kan problem customer. Aku x kisah ape yg QA n Team Leader nk ckp psl aku, selagi aku tau aku dah bantu customer, aku da berpuas hati da..haha. Aku cume takut fatal report, ble ia melibatkan customer. Contohnya, sepatutnya aku create report, tp aku x wat ataupn aku da create report tp x cukup information. Technician xnk g solvekan problem nie klu xde infomation yg dorg nk..bertambah2 la aku cian kt customer..ish2...

Mst korg inga aku poyo sbb bnda2 camni..biar la. aku pny suke la..blog aku, aku nk bercerita ape pn, aku pny suke la (timer kasih sbb sudi bace,,wahaha)..sekiannnn. wassalam

5 comments:

  1. huhuh..bagus2...klu sy pon, sy akn pikrkn customer..kt nie serupa r..kih3...nnti bile sy jd EMO , sy akan advertise product yg selari gn benefitnye
    xnk r tipu2 nie...huu

    ReplyDelete
  2. google2 pasal csr vads ni, jumpa ur blog. haha. saje je cz I pon keje ni jugak. I dah lpas semua stage, tgl nak training pasal product n technical tu je. macam cuak gila je kalau dapat angry customer ni. aduuhhh, risau menanges je.

    ReplyDelete
  3. haha..ni mse awl2 je..skang da x pk customer sgt-hari2 lbh dr 50 customer membebel kt telingga, leceh la (jujur la pulak..haha)..da head floor ke? batch brape?

    ReplyDelete
  4. ala xpe...keje susah cari skg...
    yg pnting challenge.......

    ReplyDelete
  5. challenge, challenge jgk..tp da 2 thn lebih da ni...x tuko2 keje ni...camno tuh...

    ReplyDelete