Monday, February 22, 2010

1st day as a CSR...

Salam...mggu lps yakni ari jumaat hari tu, merupakan hari pertama aku sebagai CSR Streamyx. Sblm ni training je, tp jumaat ari2 1st time aku jawap kol dr customer Streamyx..tp sorg je la.. Sonok sbb aku dpt customer yg best.. Best sbb aku just transfer kol ke ATS( advance Troubleshooting). dorg ni lg otai dr aku..haha.. Wlpn transfer je, tp kelam kabut jgk la..haha. xpe2 baru belajar..mne ada org terus pandai je..

Siang td, full day aku sbg CSR..arini aku dpt jawap 11 calls..ptt kne jawap dlm 40 calls..ckit, mmg ckit.. Nk wat mcm mne, aku baru lg..nk jawap kol customer lg, wat report. 2 kali QA (Quality Assurance) kol aku sbb lmbt sgt wat repot.. sekadar berkata dlm hati "Ada aku Kesah!!" aku da cube sebaek mgkn jawap tu..kire ok la.. tp aku rse byk fatal/bad kol.. Report tu jgnciter la..aku x terkejut klu sume ada mslh fatal kt repot..haha.. mse awal pagi, nk jawap 1st tuk arini, Masyaallah, tuhan je tau "kecuakan" aku ni..sekali customer tnye, sekali tu jgk aku nk tny kt trainer/Team Leader camne nk wat.. btol2 blur la..haha.. tp makin lme, makin ok plak..rse seronok pn ada..yg x seronok ble aku x tau nk jawap mne nk jwp mslh customer, ilmu x cukup di dada lg rsenye..(tengkorak ko wan, da 2 bln setengah ko training psl product n technical troubleshooting, tu pn x tau lg ke?????) hehe..mmg aku blur pn..nk wat camne..haha

Tp aku pecaya, makin lme makin xde mslh, makin bagus..ala, kwn2 akupn lbh kurang je ngan aku. X silap aku, sume kurg dr 15 calls..haha..tp pasni ptt leh wat lg ok..Aku x terkejut klu next month kwn2 aku leh wat 60 calls sehari..sbb aku tau dorg sume bagus2 belaka..

No comments:

Post a Comment