Friday, July 16, 2010

Laptop aku yg rosak!!!


Klu ikutkan ati aku, aku nk mulakan dengan mencarut je kt blog aku..tp memandangkan aku ni tgh cube berpura-pura jd baek..aku cancel niat ati aku yg x brape nk baek ni..huhu

Laptop aku tu mmg penah rosak dulu da..aku tuko screen laptop..korg paham2 la klu da tuko screen ni, makneya kne kaco mother board la..klu da start kaco motherboard ni, jgka hayat laptop/PC mmg akn jd pendek la..sbb tu aku sgt menjaga/sgt sgt sgt menjaga laptop kesayangan aku ni sbb aku tau klu da rosak, mmg aku xkn repair da..gler ape nk gnti motherboard tu..ganti saje da dekat sme ngan laptop baru..baek bli baru..

Laptop aku tu mne la aku on lebih 4 jam..sblm aku pergi lebih jauh merapu, perlu la aku bgtau yg laptop tu da jd cam wakaf kt umah sewa aku..wakaf yg x blh dbawa kuar..klu sape2 nk gne mmg kne transit and stay kt bilik aku..bkn aku xnk bg bawak kuar, kang wire dia bersepah kt kwsn ruang tamu/ditinggalkn cam2 je..sakit ati plak..baik aku wat amanat sendiri "Nice 2 see, nice 2 hold..once take it out, consider cannot use anymore"..haha..sbb tu, aku bgtau siap2 kt housemate aku, jgn buka lme2, kang klu rosak, nk xnk, rela x rela, korg kne ganti...ayat2 camni, agak menakutkan tp aku rse, i have to do it, otherwise, lg pendek jangka hayat laptop aku..

Ada skali tu, aku g interview..ble balik aku usya laptop tu..last session "8 hours and something"..aku wat rilek je...pastu aku surfing cam biase je la..2/3 ari past aku balik keje, cam biase aku nk on9..aku tgok laptop tu ditekan ke belakang dgn agk byk..aku cool je la.aku btolkan balik pastu cam biase aku on9 balik..x smpi setengah ja, lptop aku jd hang-kuar screen putih berjalur..aku tau da lptop da balik rosak, aku offkn..pastu cube start tp xleh..aku biarkan sekejap, start balik..x leh..aku biarkan sehari pn xleh start gak..

Pastu aku wat benda bangang sat, laptop tu leh menyala tp x kuar ape2..aku cube menyedapkan ati aku mskkn cd Windows dlm tu, cube format (andaian ada dangerous virus) but no response i got..sakitnye ati aku mse tu...tnpe ckp byk, aku kuncikn bilik aku pastu tidy up ckit bedroom aku..aku simpan laptop, speaker ngan modem P1 WIMAX kt dalam kotak pastu aku smpn kotak tu bawah katil..maleh aku nk pkkn psl ni..PC table kt dlm bilik aku pn nmpk lg kemas, da xde wire da..hehe

Dn...aku menjalani kehidupan aku mcm biase wlpn aku ssh nk biasekn diri xde tenet ni..isyk2
(P/S: aku kt Cyber Cafe kt sek 7, shh alm ni)

No comments:

Post a Comment