Saturday, February 20, 2010

New Lifeee..


Aku nk story la ckit psl life aku kt tmpt keje aku ni..ok2. Skang nie aku keje ngan Streamyx, internet service provider(ISP) no 1 kt M'sia klu x silap aku. Even aku ckp streamyx, x bermakne aku keje ngan Streamyx, sbbnya aku bekerja kt Call Centre tuk streamyx nie. Call centre ni nmenya VADS, a subsidiary of TM. VADS ni pgg byk call cente kt M'sia ni, dr Celcom smpi la ke Tabung Haji.. Wlpn position aku adalah CSR-customer service representative, tp aku still gne degree aku tuk keje kt sni..ingat keje CSR ni lekeh ke?????? sowey ehhh...haha

Aku msk VADS ni ngan kwn aku, hayat, kwn satu intake aku dr Part 2(Jun '07) lg. G keje naek moto..kdg2 nek keta, 2 pn klu kmi tgok cuaca mcm x ok je.. aku lg suke nek moto je, jimat n plg penting cepat. klu keta kne kuar setengah jam lg awal, nk kne elak jam..haha. Lbh kurang sebln aku keje, ada la 2 org kwn aku yg msk sini, fatin(nadieya idan) n ayie(azhari noordin)..keje ni mne leh memilih sgt kn..baek la kte amek yg mne ok je dulu..ok la jgk, gne degree, gaji pn degree la kn...haha. Blh la sapot life aku kt tgh pekan nie..huhu

Kt sni, perkara terbaek yg aku dpt adalah kwn2. just 4 ur infomation, kmi ada training for 2 months.. agk lme gak..tp membolehkan aku ngan kwn2 aku jd "kwn". Klu zaman keje aku dulu-sblm msk uitm, aku lg suke kate yg "kwn" yg aku kwn sbg "kawan keje".. Tp kt sni, aku da anggap sume dorg sbg "kwn"..hehe.. ble xde keje cam skrg, apalagi berborak la..haha..gossip2 panasss... Mmg bnda yg aku suke pn..ngeh2. klu tny kt aku ape yg membolehkan aku lstill keje kt sni, sbb dorg la..klu x mst bosan gler, klu da bosan, apalagi berenti la..huhu.

Hah! berenti? Bg resignation letter ke? yup! aku ni nk cari keje yg btol2 sesuai ngan diri aku..aku bkn la spesis yg nk keje ikut course yg kte blaja mse 'U' cam org len tp aku btol2 suke keje dlm bidang marketing (hek eleh dia nie, keje ikut course la 2..).. aku mcm confident je dpt wat sales n marketing..x tau psl ape..lg pn, klu dlm bidang marketing ni, leh dpt commission/komisen..mknenya gaji lagi tggi la..2 yg membuatkan aku bertambah suke 2..ngeh2.. aku ni termasuk spesis yg boros gak..suke blanje kwn2 mkn (ye ke?)..hehe..bln 6 ni klu blh nk pkai keta da..x tau la leh dpt ke x..hopefulli leh dpt..tp klu gaji kurg RM2000 aku xnk la pkai keta, bkn x mampu tp takut lari bajet tuk emergency..haha.. Plus klu blh sblm masuk tahun baru 2011 ni, aku nk ada rumah sendiri da, preferably kt shah alam, selangor, nk stat bina life sndiri..hmm. Sume nie, lbh mudah tercapai klu aku keje kt bidang marketing yg tawarkan basic salary yg agak tggi, dlm RM1500 pn ok tp mst ada commission..hehe

Nk diikutkan aku keje kt VADS ni nk ckp ok, x jgk tp nk ckp x ok, x la plk..haha.. mse training ada mcm2 assessment.. assessment terakhir aku, kne wat mock call ngan QA-Quality Assurance, latihan menjawap call. From 12 calls, i've got 9 fatals/bad calls, record class..haha tp sblm mock call ni, aku dpt ok je..aku blh ckp slh seorang yg terbaek gak sbb fatal terkumpul aku sblm 2 adalah 4 dr 15 calls.. ada sorg je kalahkan aku, dia dpt 3 fatal. hmm.. yg aku dpt 9 fatal tu sbbnye aku dpt QA yg bg aku x tau ape tugas dia sebenarnya..tau nk cari salah org je..haha.. tp ble aku fikirkan balik, aku jd mcm ni (fatal 9) sbb aku terlalu nk tuko keje.. it's true dat i give my full commitment kt class-concentration, x penah ponteng (walhal cuti bergaji pn) dn mcm2 lg la..pokoknya effort aku tggi.. tp aku x bg "jiwa/soul" kt keje aku nie..klu x, aku brani jamin, aku leh lakukan jauh lg baek dr skrg..

Bkn nk lari dr kesilapan aku, tp btol2 berharap aku leh dpt keje laen..hehe.. Semoga kalian sme2 mendoakan aku..Amiin

No comments:

Post a Comment